پارچه مخمل کبریتی

 

پارچه مخمل کبریتی

شاید یکی از جذاب‌ترین پارچه‌های گرم و زمستانه به شمار میرود. مخمل کبریتی به دلیل ظاهر خاص خود معمولا همیشه مورد توجه خاص پسندان قرار میگیرد البته که در سالیان گذشته در دنیای مد و فشن این پارچه کمتر مورد توجه قرار گرفت اما این روزها به عنوان یک پارچه ترند Trend به حساب می‌آید.
نکته قابل توجه در پارچه مخمل کبریتی این است که در سالیان گذشته با توجه به اینکه طرح‌ها و ضخامت‌های گوناگونی از این پارچه تولید شد، حالا میتوان مخمل کبریتی را پارچه‌ای برای تمام فصول معرفی کرد.

 

بافت مخمل کبریتی
بافت مخمل کبریتی معمولا از الیاف پنبه است اما ممکن است برای مقرون به صرفه بودن از الیاف مصنوعی و پلی استر نیز در بافت این پارچه استفاده شود پس یکی از دلایل تغییر قیمت در این پارچه ممکن است الیاف به کار رفته در این پارچه باشد.
در بافت پارچه مخمل کبریتی انواع مختلفی مشاهده میشود که به شرح زیر است:
پارچه مخمل کبریتی ریز بافت، پارچه مخمل کبریتی درشت بافت، پارچه مخمل کبریتی ریز بافت با پود (پرز) های مضاعف یا بلند (مشابه پارچه تدی)، پارچه مخمل کبریتی درشت بافت با پودهای مضاعف

 

ایستایی و تن خور
به دلیل ساختار و نوع بافت‌های به کار رفته شده در تولید پارچه مخمل کبریتی، این پارچه ایستایی لختی ندارد. ایستایی این پارچه به موارد گوناگونی از قبیل نوع بافت مانند ریز بافت یا درشت بافت بودن آن و همچنین الیاف استفاده شده در تولید آن بستگی دارد. پارچه مخمل کبریتی ریز دارای پرزهای کوتاه‌تری است. این مدل پارچه وزن سبک‌تری داشته و همچنین منعطف‌تر می‌باشد. لازم به ذکر است که مخمل کبریتی ریزبافت دارای ایستایی متوسط تا کمی لخت می‌باشد. در مقابل پارچه‌های مخمل درشت بافت دارای پرزهای بلندتری می‌باشند و این نوع پارچه دارای وزن سنگین‌تری است؛ همچنین انعطاف این پارچه نیز کمتر می‌باشد. ایستایی پارچه کبریتی درشت بافت نیز به صورت خشک با کمی آهار می‌باشد.

 

مخمل کبریتی گلدوزی
اخیرا با توجه به افزایش تقاضا برای پارچه‌های گلدوزی و ترند شدن پارچه‌های طرح دار، پارچه‌های مخمل کبریتی نیز از این مورد مستثنی نبودند و پارچه‌های مخمل کبریتی به صورت گل دوزی با طرح‌های متفاوتی در بازار پارچه ایران موجود است.
جهت مشاهده محصولات مشکات کالکشن که با مخمل کبریتی تولید شده است میتوانید به فروشگاه مراجعه کنید.

 

در ویدیو کشسانی، بافت پارچه و تراکم پارچه مخمل کبریتی را مشاهده میکنید.

 

 

همراه مهربان مشکات کالکشن
سفارشاتی که از تاریخ 24 اسفندماه 1402 ثبت شوند، نیمه دوم فروردین ماه 1403 ارسال میشود

​​​​​​​با آرزوی بهترین ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید